Hulp voor e-mail instellingen

Als de hosting & domeinnaam voor je website door ons wordt verzorgd, dan kan je ook gebruik maken van één of meerdere @jouw-website-adres e-mailadres(sen). Standaard maken wij altijd een info@jouw-website-adres.nl aan, maar je kunt ook een persoonlijk e-mail adres laten aanmaken.

Er zijn twee manieren om je e-mail adres te gebruiken, namelijk via de webmail of via een e-mailprogramma zoals Outlook of Live mail.

Webmail

Om je e-mail te gebruik kan je inloggen op webmail. Hiervoor moet je alleen inloggen en is het niet nodig instellingen door te voeren. Inloggen op de webmail van je website kan via het het adres www.jouw-website-adres.nl/roundcube

webmail

Via een e-mail programma

Om je e-mail account te gebruiken in bijvoorbeeld Outlook of Windows Live Mail, moet je een aantal instellingen doorvoeren.

E-mail adres: info@jouw-website-adres.nl
POP/IMAP: mail.jouw-website-adres.nl
SMTP: SMTP-server van je internet provider (bijvoorbeeld smtp.ziggo.nl )
Inlognaam: info@jouw-website-adres.nl

Hieronder vind je een uitleg per e-mail programma.

Als je een ander mail-programma gebruikt dan hieronder vermeld , geef het even door en kijken we samen naar de mogelijkheden.

Windows Live Mail

Nieuw account toevoegen

  1. Open Windows Live Mail.
    (klik op Start Afbeelding van de knop Start. Typ Mail in het zoekvak en klik in de resultatenlijst op Windows Live Mail)
  2. Klik in de linkerbenedenhoek op Mail.

  3. Klik op het tabblad Accounts en vervolgens op E-mail.

  4. Typ je e-mailadres, wachtwoord en schermnaam en klik vervolgens op Volgende.

  5. Voer eventuele volgende stappen uit en klik op Volgende.

  6. Klik op Extra e-mailaccount toevoegen om meer accounts toe te voegen of klik opVoltooien om Windows Live Mail te gebruiken.

 

Bestaand account wijzigen

  1. Open Windows Live Mail.
    (klik op Start Afbeelding van de knop Start. Typ Mail in het zoekvak en klik in de resultatenlijst op Windows Live Mail)
  2. Klik op het e-mailaccount dat je wilt wijzigen.
  3. Klik op het tabblad Accounts en klik vervolgens op Eigenschappen.
  4. Klik op het tabblad Servers, typ de informatie die je van je e-mailprovider hebt gekregen en klik op OK.

    Mogelijk moet je ook informatie wijzigen op het tabblad Geavanceerd.

Outlook
Hoewel de meeste mensen een e-mailaccount toevoegen wanneer Outlook voor het eerst wordt uitgevoerd, kunt u uw eerste e-mailaccount of aanvullende accounts op elk gewenst moment toevoegen.

  1. Klik op het tabblad Bestand.
  2. Klik bij Accountgegevens op Account toevoegen.Weergave Backstage en de opdracht Account toevoegen
  3. Kies voor ‘server instellingen of extra servertypen handmatig configureren’
    update-website-nl-outlook-hulp-voor-email2
  4. Kies voor ‘Internet e-mail’
    update-website-nl-outlook-hulp-voor-email3
  5. Vul de gegevens die je van ons hebt gekregen.
    update-website-nl-outlook-hulp-voor-email4
  6. Klik op ‘volgende’ en ‘voltooien’.
Share This