Hulp voor e-mail instellingen

Als de hosting & domeinnaam voor je website door ons wordt verzorgd, dan kan je ook gebruik maken van één of meerdere @jouw-website-adres e-mailadres(sen). Standaard maken wij altijd een info@jouw-website-adres.nl aan, maar je kunt ook een persoonlijk e-mail adres laten aanmaken.

Er zijn twee manieren om je e-mail adres te gebruiken, namelijk via de webmail of via een e-mailprogramma zoals Outlook of Live mail.

Webmail

Om je e-mail te gebruik kan je inloggen op webmail. Hiervoor moet je alleen inloggen en is het niet nodig instellingen door te voeren. Inloggen op de webmail van je website kan via het het adres www.jouw-website-adres.nl/roundcube

webmail

Via een e-mail programma

Om je e-mail account te gebruiken in bijvoorbeeld Outlook of Windows Live Mail, moet je een aantal instellingen doorvoeren.

E-mail adres:info@jouw-website-adres.nl
POP/IMAP:mail.jouw-website-adres.nl
SMTP:SMTP-server van je internet provider (bijvoorbeeld smtp.ziggo.nl )
Inlognaam:info@jouw-website-adres.nl

Hieronder vind je een uitleg per e-mail programma.

Als je een ander mail-programma gebruikt dan hieronder vermeld , geef het even door en kijken we samen naar de mogelijkheden.

Windows Live Mail

Nieuw account toevoegen

  1. Open Windows Live Mail.
  2. Klik in de linkerbenedenhoek op Mail.

  3. Klik op het tabblad Accounts en vervolgens op E-mail.

  4. Typ je e-mailadres, wachtwoord en schermnaam en klik vervolgens op Volgende.

  5. Voer eventuele volgende stappen uit en klik op Volgende.

  6. Klik op Extra e-mailaccount toevoegen om meer accounts toe te voegen of klik opVoltooien om Windows Live Mail te gebruiken.

 

Bestaand account wijzigen

  1. Open Windows Live Mail.
  2. Klik op het e-mailaccount dat je wilt wijzigen.
  3. Klik op het tabblad Accounts en klik vervolgens op Eigenschappen.
  4. Klik op het tabblad Servers, typ de informatie die je van je e-mailprovider hebt gekregen en klik op OK.

    Mogelijk moet je ook informatie wijzigen op het tabblad Geavanceerd.

Outlook

Hoewel de meeste mensen een e-mailaccount toevoegen wanneer Outlook voor het eerst wordt uitgevoerd, kunt u uw eerste e-mailaccount of aanvullende accounts op elk gewenst moment toevoegen.

  1. Klik op het tabblad Bestand.
  2. Klik bij Accountgegevens op Account toevoegen.Weergave Backstage en de opdracht Account toevoegen
  3. Kies voor ‘server instellingen of extra servertypen handmatig configureren’
    update-website-nl-outlook-hulp-voor-email2
  4. Kies voor ‘Internet e-mail’
    update-website-nl-outlook-hulp-voor-email3
  5. Vul de gegevens die je van ons hebt gekregen.
    update-website-nl-outlook-hulp-voor-email4
  6. Klik op ‘volgende’ en ‘voltooien’.
GMAIL

Ga om te beginnen naar https://gmail.com/, log hier in met een bestaand Google account.

Stap 1

Zodra je ingelogd bent ga je naar het tandwiel icoontje rechts bovenaan op de pagina. Er klapt zich in dit geval een menu / dropdown uit welke eruit ziet als in het plaatje hieronder.
Hier klik je op ‘Alle instellingen bekijken‘.

alle instellingen bekijken

Stap 2

Je komt nu op een nieuwe pagina terecht, selecteer boven in het menu “Accounts en import“. Vervolgens krijg je de mogelijkheid om een eigen e-mail account toe te voegen. Hier klik je op : “Een e-mailaccount toevoegen“.

Gmail

Stap 3

Er opent nu een nieuw venster, in dit venster geef je je email adres op zoals aangemaakt in ons DirectAdmin controlepaneel.

Daarna krijg je de mogelijkheid om de emailgegevens in te geven. Let op dat je dit zorgvuldig doet, anders zal de email niet goed opgehaald kunnen worden. Hieronder een opsomming van hetgeen je moet invoeren:

  • Gebruikersnaam mag je jouw eigen gemaakte emailadres invoeren
  • Wachtwoord voer je het wachtwoord in dat jij gekozen hebt bij het aanmaken van het emailadres in ons DirectAdmin controlepaneel.
  • Bij POP-server voer je in: mail.zxcs.nl
  • Bij de poort, kies je de poort : 995
  • Een kopie van opgehaalde berichten achterlaten is optioneel. Indien je dit wil, vink je dit aan. Aangezien gmail ze ook bewaard adviseren wij dit uit te laten staan.
  • Altijd een beveiligde SSL verbinding gebruiken moet aan, zodat jouw email verkeer volledig geëncrypt is en niet te onderscheppen valt.
  • Binnenkomende berichten labelen is optioneel. Stel je wil dat ze automatisch in een map komen of een bepaald label krijgen, dan kan je dat aanvinken. Anders mag deze uit blijven staan.
  • Binnenkomende berichten archiveren is ook een keuze en optioneel. Indien aan, slaan ze je inbox over en komen ze gelijk in een archief waardoor je ze niet ziet, tenzij je er naar zoekt.

Stap 4

Eenmaal alles nagelopen en ingevoerd, klik je op de knop: “Account toevoegen“.

Gmail

Let op! Gmail werkt met een POP3 verbinding. Als je wilt dat de email ook bij ons op de mailserver blijft staan, dien je een kopie op de server achter te laten maar dit hoeft niet omdat GMAIL zelf alles al bewaart.

Stap 5

Je krijgt nu de melding te zien dat het toevoegen geslaagd is. Krijg je een andere melding te zien dan zijn mogelijk de ingevoerde gegevens onjuist of de betreffende domeinnaam nog niet zo lang geleden gekoppeld aan je webhosting pakket. Wanneer je ook emails wil versturen via Gmail volg je de volgende stappen.

Gmail

Stap 6

Je voert je naam in waarmee de emails verstuurt dienen te worden en klikt op “Volgende stap“.

Gmail

Stap 7

Geef bij “SMTP-server” de gegevens in zoals weergegeven staan in de afbeelding hieronder. Selecteer poort 465 en geef weer de inloggegevens van je email account in. Daarnaast selecteer je “Beveiligde verbinding via SSL“.

Gmail

Je krijgt nu een scherm te zien waar je een controlegetal dient over te nemen vanuit je emailaccount, typ het over en klik op controleren om het toevoegen van je emailaccount te doen slagen.

Gefeliciteerd! Je hebt zojuist je email account toegevoegd aan Gmail.

Share This